سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عروس هلندی ها چگونه پرندگانی هستند؟

عروس هلندی یا کوکاتیل با (نام علمی: Nymphicus hollandicus)از خانواده? طوطی‌های کاکل سفید و کوچکترین عضو این خانواده از نظر جثه در استرالیا می‌باشد. این پرندگان به عنوان حیوانات خانگی محبوبیت زیادی در سطح جهانی دارند و تکثیر آن‌ها نیز به نسبت آسان می‌باشد. این پرندگان پس از مرغ عشق محبوب‌ترین پرندگان زینتی محسوب می‌شوند.

در قبل این پرنده را به عنوان عضوی از خانواده? طوطی ها می‌دانستند اما مطالعات مولکولی اخیر این پرنده را متعلق به خانواده? طوطی های کاکل سفید می‌داند. عروس‌ها بومی منطقه‌ای دورافتاده در درون استرالیا هستند که مناطق مورد علاقه انها زمین‌هایی پوشیده شده با علف و بوته درختان کوتاه است.

در زبان انگلیسی این پرنده را کوکاتیل Cockatiel می‌نامند و در اغلب زبان‌های رایج دنیا به همین نام شناخته می‌شود. نام این پرنده در زبان فرانسوی Callopsitte و در زبان آلمانی Nymphensittich و در زبان عربی «الکوکاتیل» است. در زبان فارسی به این پرنده «طوطی کاکل دار» و «عروس هلندی» می‌گویند و نام «عروس هلندی» در بین پرنده فروشان و پرورش دهندگان آن به شدت رایج و متداول است. نام «عروس هلندی» در حقیقت ترجمه نام علمی و لاتینی این پرنده می‌باشد.

شکل ظاهری

عروس هلندی پرنده زیبایی است و به رنگ‌های مختلف دیده می¬شود و می‌تواند به راحتی خواسته صاحبان خود را تأمین نماید. رنگ پرنده هیچ گونه تأثیری در سلامتی و یا رفتار پرنده ندارد. رنگ‌های اصلی پرنده شامل: خاکستری، سفید، کرم، زرد و قهوه‌ای است. بر روی سر پرنده کاکلی بلند و زیبا قرار دارد و بر روی گونه‌های آن یک لکه سرخ رنگ دیده می‌شود. پرنده دم درازی دارد که در انتها نوک تیز می‌باشد. از لحاظ اندازه، عروس هلندی جزو طوطی‌های کوچک میباشد.

در مطلب فوق سعی شد تا عروس هلندی ها را به صورت خلاصه وار خدمت شما عزیزان معرفی نمایم. 

لطفا اگر علاقه مند به اشنایی با پرندگان دیسگر هستید به وب سایت چیکن دیوایس و ادرس زیر مراجعه فرمایید

 

https://chicken-device.ir/tag/عروس-هلندی/